After a year of being on a hiatus, although it is one of the techniques that most impresses us in contemporary circus, it limits us when we talk about time and expectations, LEME returns for a different edition, longer in duration because it is spaced out over more days and more places.
What lies after the emptiness? The compensation, the consequence, the instability, having our heart in our mouth, the monsters under and above all the beds, and the beds are sometimes no more than our chests still loaded with bullets fired by us. But what is the chest, if not also the bed where we land from the fall? And we climbed. We return to the rope, the climb, the structure, the jump, the other.
The bullets are still in our chest, but the idea is that dedramatising and rebuilding are perhaps the easiest way to balance under, over, with and in each other. And then, there are the constant acrobatics of contemplating change, movement, transfiguration: as Rui Paixão did, who began by conceiving “Irredutível” (“Relentless”) in 2020, which gave birth to “Albano” in 2021, which is precisely about being caught off guard. Not knowing what to expect. But if we talk about the shows in this edition, talk about how we got there, navigating up to this point, it is important not to forget what “Un contre un” means to us: we cannot look back.
It's ten days moving forward, in their entirety and set in motion.
With France as the guest country, and with emphasis on hand to hand acrobatics and Chinese mast techniques in the programming of this edition, we have maintained much of what matters: support for artistic creation and new creators. Through the “Navegar” (“Navigating”) category, training, dialogue and diversity continue to be invested in, both in the programming it presents and in the audiences it invites and welcomes.
There are new spaces. LEME goes to different, unexpected stages, where it tests the limits of the circus and the region, such as the Cais Bacalhoeiro in Gafanha da Nazaré. The challenge to reflect and critically think about contemporary circus remains through the Circus Forum, which promotes a meeting between professionals in the field, and the Beta Circus, a European cooperation project which selects artists who will be integrated in an international training programme on new trends for contemporary creation, with a focus on "new magic", the latter of which is also one of the new features of this year's edition of LEME.
Festival Events
FILTROS
DISCIPLINE
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
LOCAL
·
·
·
·
AUDIENCE
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
CLEAR FILTERS
Past Editions
Festival of Contemporany Circus and artistic creation in unconventional spaces
more information
Festival de Circo Contemporâneo e Criação Artística em Espaços não Convencionais
more information
Festival de Circo Contemporâneo e Criação Artística em Espaços Não Convencionais
more information
Festival of Contemporary Circus and Artistic Creation in Non Conventional Spaces
more information
Nesta oficina propomos aos participantes que sejam exploradores no Planteia, de forma a descobrirem os pequenos animais que nele habitam.
Sousini é um compositor e pianista cansado da busca por inspiração, que possui uma caixa onde esconde um segredo que pode mudar o mundo.
O Festival PAPAGAIO é a oportunidade para uma viagem conjunta e íntima de descoberta do mundo das artes performativas para bebés, crianças e suas famílias.
Esta é a primeira oficina da nova temporada do Planteia. A primavera voltou e os momentos de convívio e aprendizagem ao ar livre também. Nesta sessão, vamos aprender a construir abrigos para insectos polinizadores, conversar sobre esses bichos e o seu papel, quais são e onde e como podem ser encontrados.
A ocorrência do fenómeno sonoro assenta numa multiplicidade de Metamorfoses. Este é o princípio orientador da proposta da Orquestra Filarmónica Gafanhense, em formato Banda Sinfónica, para um concerto que tem como obras centrais "Aegean Festival Overture" de Andreas Makris e "Il Cantico" de Oliver Waespi.
A Funk You Brass Band, uma das brass bands com mais história do país,
regressa à Casa da Cultura de Ílhavo para o concerto de lançamento do seu
mais recente projeto PT MUSIC SESSIONS.
O espetáculo Princesa Sal, de Vera Alvelos, estreia este domingo, dia 20 de março, na Fábrica das Ideias da Gafanha da Nazaré. Já em residência artística de finalização deste trabalho, na Fábrica das Ideias, e depois de um longo trabalho prévio, a criadora fala sobre o processo e o tema deste espetáculo destinado, sobretudo, a crianças dos 8 aos 12 anos.
Two-Time Winners é uma dupla nu-soul/R&B formada por Samuel Silva e João Sêco, músicos/produtores que, depois de muitos anos de partilha de experiências e palcos, se juntam pela primeira vez para criar um projeto de música original.
Os Especificalistas - Grupo específico de ação crítica é um projeto do Lugar Específico, que junta grupos de crianças e ou pessoas de outras faixas etárias interessadas em descobrir o que é isso de fazer crítica de arte.
A oficina de construção de marionetas de luva consiste na construção individual de uma marioneta a partir de objetos utilizados no dia-a-dia.
234 397 260
Para assuntos relacionados com bilheteira contactar os números 234 397 263